Recensie "The Unwanted Guest" door Shari Lapena

0
de ongewenste gast

De ongewenste gast. Hoeveel van jullie hebben er al van gedroomd om een ​​droomweekend in een chalet door te brengen? Ondergedompeld in een bos en geïsoleerd van de wereld? Een locatie die nog magischer wordt gemaakt door een winterse sfeer die wordt gedomineerd door sneeuw. Een ideaal weekend vol rust en ontspanning om met je partner of beste vriend door te brengen, of waarom waag je je er niet alleen aan om na te denken over je leven en nieuwe kennissen te maken.

Bergchalet
Chalet Gentianen, Courchevel 1850, Frankrijk

Maar hoe lang kan dit allemaal duren?

Een suggestieve en hemelse sfeer die binnenkort zal veranderen in de ergste nachtmerrie die twaalf vreemden zullen tegenkomen temidden van mysterieuze moorden en geheimen die langzaam aan het licht komen. Sneeuw verandert in een ijsstorm, gebrek aan internet, isolatie en stroomuitval zijn daar allemaal elementen van Shari lapena hij stopte hierin thriller om een ​​goede dosis te creëren onzekerheid.

Trama

Een winterweekend in Catskill and Mitchell's Inn, een chalet in het bos, is een ideale setting voor een romantisch en ontspannen uitje. Het toevluchtsoord biedt oude kamers met enorme houtgestookte open haarden, een goed gevulde kelder en de mogelijkheid om te langlaufen, sneeuwschoenwandelen of gewoon te ontspannen door een misdaadverhaal te lezen.

Als het weer slechter wordt en een sneeuwstorm de elektriciteit en alle contacten met de buitenwereld afsnijdt, gaan gasten tot rust en proberen ze het meeste uit de noodsituatie te halen.

Maar al snel wordt een van hen dood aangetroffen, onder onduidelijke omstandigheden, en neemt de angst het over. En wanneer de aanwezigen de een na de ander beginnen te sterven, verandert de paniek in angst. In dat besneeuwde paradijs probeert iemand of iets hen te doden. En de overlevenden kunnen niets anders doen dan hopen de storm en beide te overleven.

In die dagen van gedwongen samenleven, in een klimaat van angst en achterdocht, wordt elk van de gasten gedwongen hun meest verschrikkelijke en onnoemelijke geheimen prijs te geven, tot een onverwacht en onvoorspelbaar einde.

recensie

Als ze me een paar jaar geleden het voorlezen van hadden aangeboden De ongewenste gast , zou de hoop dat dit zou gebeuren zeer ijdel zijn geweest. In plaats daarvan moet ik vandaag zeggen dat het een goede ervaring was, behalve dat in mij is de passie voor het thriller- en horrorgenre geboren ongeveer twee jaar geleden, toen mijn vriend me dwong deze angst te doorbreken en mijn vooroordelen voor het genre uit te wissen door naar films zoals te kijken Schijnend, Suspiria door Dario Argento, De Toveren en vele anderen.

De ongewenste gast het was een lezing die mijn nieuwsgierigheid in de hele roman levend hield. Interessant is de nauwkeurige beschrijving van de setting en de personages, vooral in hun psychologische profiel.

De ongewenste gast het is een roman die me tijdens het lezen alles deed beleven; het deed me elk personage, al hun standpunten, elke situatie waarin ze zich op dat moment bevonden, ervaren. Ik ervoer de angst en angst van bange personages op zoek naar een mysterieuze moordenaar die om de een of andere reden - die pas aan het einde ontdekt zal worden, ik wil niet bederven - de gasten van het chalet een voor een vermoordde; Ik voelde de emotie van degenen die werden verdacht, maar ik kreeg de kans om de rol op me te nemen van iemand die het verraad van hun partner ontdekt.

Dus na het lezen van deze roman krijg je echt het idee dat je mensen nooit echt helemaal kent.

De hoeksteen van het verhaal is de onthulling van iemands meest verschrikkelijke geheimen door enkele van de hoofdrolspelers; geheimen die nog meer onrust, angst en rusteloosheid zullen brengen in een omgeving waar ze nu gevangenen van waren.

De ongewenste gast het is een roman die zoveel emoties oproept dat het je uit de eerste hand laat ervaren wat het vertelt, en dan, naar mijn mening, in zijn totaliteit als perfect kan worden beschouwd. Wat er is gezegd, blijkt ook uit het feit dat de roman van gemiddelde lengte is, niet langer wordt en niet verspreid, maar beknopt, direct en meteen ter zake komt. Shari Lapena is er met een third-person narrative in geslaagd om een ​​vloeiend verhaal te bedenken dat in een flits te lezen is en dat geeft de lezer de juiste hoeveelheid angst, nieuwsgierigheid en spanning, ingrediënten die een zichzelf respecterende thriller zou moeten hebben.

Shari lapena